No Worries

Na de eerste dagen van het Australië avontuur doorgebracht te hebben in Collaroy (een wijk in Sydney die ongeveer 30 minuten van de stad af ligt), ben ik samen met 2 andere meiden naar een hostel in het centrum van Sydney vertrokken. Ik vond het toch wel erg fijn om niet meteen alleen op pad te hoeven gaan en we hebben drie gezellige dagen gehad. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik op het vliegveld van Sydney om naar Coffs Harbour te gaan. Ik ga namelijk naar Coffs Harbour omdat ik daar werk heb gevonden. Mijn plan was al toen ik hier kwam om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar werk, farm work in dit geval. Ik wilde opzoek naar farm work, omdat ik hierdoor in aanmerking kom voor een second year visa. Ik moet dan 88 dagen gewerkt hebben (vooral fruit picking is een populaire manier om aan deze dagen te komen en is ook wat ik ga doen), als ik deze dagen gewerkt heb mag ik voor mijn 30e nogmaals een working holiday visum aanvragen en mag ik dus nog een jaar in Australië blijven. Coffs Harbour schijnt een mooie plek te zijn en ik ben erg benieuwd hoe het werk gaat bevallen. Ook het weer is er wat beter als in Sydney. Wat kan het hier nog koud worden zeg, dat had ik niet verwacht. Vooral de temperatuurverschillen zijn niet iets om aan te wennen. Maar goed, we hebben echt geluk gehad met het weer sinds we hier aangekomen zijn. Elke dag zon, nauwelijks een wolkje aan de lucht en vooral in de zon is het lekker warm.

De afgelopen drie dagen heb ik ook veel met Milou en Nadian (de twee meiden met wie ik naar Sydney ben gegaan) gedaan. Thanks meiden voor deze top dagen!! De eerste dag dat we maar Sydney gegaan zijn, hebben we de middag heerlijk doorgebracht in the Botanic Gardens. Een heerlijk park en stukje rust middenin Sydney. Na de drukte van afgelopen dagen en constant bezig te zijn geweest, was dit erg fijn. Hier hebben we ook de plannen gemaakt voor de volgende dagen. 's Avonds in het hostel nog wat gedronken en op tijd gaan slapen om de verloren slaap in te halen.

De volgende dag werd het erg mooi weer, 32 graden en volop zon. Daarom besloten we een dagje naar het strand te gaan. We zijn naar Rose Bay geweest. Een mooi, niet te groot en niet te druk strand op 30 minuutjes rijden van Sydney. Hier leken niet veel toeristen te zijn en de meeste mensen die er waren hadden hun hond meegenomen dus er was genoeg te zien. Ondanks dat er best wel een harde wind stond en het zand echt overal zat, hebben we hier een mooie middag gehad. 's Avonds zijn we naar een klein kroegje geweest met alleen maar locals. Een goede tip bleek zo, want we hebben een leuke avond gehad. Daarna nog naar een ander kroegje gegaan waar we niet de enige toeristen zijn. Een geslaagde avond!

Mijn laatste dag in Sydney besloten we de Coastalwalk te gaan doen. Een prachtige wandeling van Bondi Beach naar Coogee Beach van zo'n 2 uur. Nog voor de start van de wandeling kwamen we een jongen uit Zwitserland tegen die is nog meegegaan met de wandeling. Het was een leuke middag, mooie wandeling, veel gelachen en een goede oefening voor het Engels. 's Avonds de backpack weer ingepakt omdat ik de volgende ochtend vroeg op moest staan om naar het vliegveld te gaan. Daarna nog even naar een kroegje geweest waar we de dag ervoor ook waren geweest om de afgelopen dagen af te sluiten.

Ik merk wel dat het Engels praten steeds makkelijker gaat. Natuurlijk moet ik nog wel over de woorden nadenken of wat ik wil zeggen, maar het gaat steeds meer als vanzelf. Sommige momenten kom ik niet eens meer op het Nederlandse woord, maar weet ik alleen het Engelse. Hoe raar is dat. Vooruitgang zal ik het maar noemen haha. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als ik ga werken. Nu kon ik de afgelopen dagen nog vooral Nederlands praten, maar straks zal het toch meer en meer Engels zijn. We zullen zien hoe dat gaat.

Toen het moment kwam dat ik uit moest checken uit het hostel vond ik het wel erg jammer dat ik wegging. Milou en Nadie gaan verder reizen in het noorden van Australië en ik ga weg voor mijn farm work. Een raar gevoel om in een keer in je eentje verder te moeten gaan. Maar zoals ze hier zeggen no worries. Het komt goed, daar ben ik zeker van.

Reacties

Reacties

Marion

Weer zo'n mooi verhaal. Heel veel succes met je farmwork! Zoals je zelf zegt: No worries, het komt ook allemaal goed. Ik hoop dat het werk je een beetje bevalt, weer ff lekker doorsparen, om in januari lekker rond te gaan reizen in Nieuw-Zeeland samen met Anouk.
Groetjes mam xxx ?

Nadie

Jij ook bedankt voor de gezellige eerste dagen in Sydney!! Heel veel succes met het farmwork, gaat echt helemaal goedkomen denk ik. We houden contact en ik blijf je natuurlijk volgen!!
Liefs Nadie

Frans

Leuke blog weer. Suc6 met je farmwork!

Mieke

Super verhaal weer. Heel veel succes met je werk. Ik kijk uit naar je volgende mooie verhaal. Liefs en een dikke kus X?

Liza

Heeeel veel succes en plezier deef!!

Nikie

Weer een mooi verhaal, veel succes met je volgende avontuur ???

Ramona

Klinkt allemaal supergoed, fijne tijd Devi en veel succes met je farmwork!! Geniet van alles en een goeie reis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!