First week

First week of the journey.

Dinsdag 5 september begon de reis naar Australië. Wat een raar gevoel was het om thuis weg te gaan, niet te weten wanneer ik er weer precies terug zal komen. Thuis ging het nog wel met de spanning, maar eenmaal in de auto begon het toch wel weer op te komen. Op Schiphol eerst inchecken en daarna nog even wat gedronken met pap, mam en Didi. Hierna was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Het was emotioneler als gedacht, nog een laatste knuffel, laatste keer omkijken en zwaaien en op naar de douane. Eenmaal door de douane hoefde ik niet lang meer te wachten voordat ik het vliegtuig in kon voor de 11 uur durende vlucht naar Hong Kong. Eenmaal opgestegen had ik tijd om na te denken. Waar ben ik aan begonnen, waarom wilde ik dit, denken aan de mensen die achterblijven. Deze gedachtes gingen al vrij snel weer voorbij en maakte plaats voor nieuwsgierigheid, gezonde spanning en enthousiasme. De vlucht naar Hong Kong vloog letterlijk voorbij. Helaas niet echt kunnen slapen, maar dat zou hopelijk de volgende vlucht wel lukken.

In Hong Kong eerst naar het hostel gebracht om de tas neer te zetten, even op te frissen en om te kleden. Toen de stad in. Mijn eerste gedachte was dat het niet echt was wat ik van Hong Kong verwachtte. Ik verwachtte wolkenkrabbers, veel lichten en reclameborden te zien, maar dit was niet het geval. Pas toen de avond was gevallen kwam de stad goed tot zijn recht zoals ik wel verwacht had, dit was mooi om te zien. Ook overdag nog een mooi punt opgezocht met uitzicht over Hong Kong. Hoewel het voornemen was om wakker te blijven tot de volgende vlucht ben ik toch even een uurtje gaan slapen. Hallo jetlag. Na al wakker te zijn geweest voor +24 uur was dat uurtje slaap meer dan welkom en was de energie er ook weer om nog eventjes voor een laatste keer de stad in te gaan.

Toen was het s avonds tijd voor de laatste vlucht van 9 uur. De hele dag had ik het gevoel nog niet alsof ik al bijna aan de andere kant van de wereld was en dus ook nog niet bijna in Australië. Maar wat kreeg ik er weer veel zin in. Met kriebels in mijn buik stapte ik het vliegtuig. Deze vlucht ging wederom snel voorbij, maar nu heb ik gelukkig ook een paar uurtjes kunnen slapen. Vanuit het vliegtuig heb ik ook al een eerste indruk kunnen krijgen van Australië. De uitgestrekte landschappen, afwisselende natuur. Mooi was dit! En ik kreeg een enorme zin in het avontuur. Wat heb ik er zin in om dit met eigen ogen vanaf de grond te gaan bekijken!

We landen in Sydney met mooi zonnig weer dus de dag begint goed. Ik was erg benieuwd hoe het er bij de douane aan toe ging, aangezien het op het bekende border security erg streng lijkt te zijn. Dit was dus totaal niet het geval. Na een briefje ingevuld te hebben en door de douane te zijn gegaan, hoefde de bagage verder niet meer gecontroleerd te worden en konden we zo doorlopen. Ideaal! Hup, snel de bus in en op naar het hostel. Onderweg naar het hostel hebben we al een mooi zicht gehad op het Opera House en de eerste foto's zijn gemaakt. Eenmaal aangekomen in het hostel eerst even de spullen neergezet op de kamer en vervolgens het Australisch nummer geactiveerd. Daarna nog lekker douchen. Heerlijk na weer zo'n lange vlucht. Later in de middag kregen we nog een welkomstwoordje en nog wat informatie over het programma van de komende dagen. Daarna konden we de winkeltjes in de buurt verkennen en even naar het strand toe. 's Avonds was er een barbeque (barbie) en met een drankje erbij was het een erg gezellige avond. Bij de bbq ook nog een stukje kangoeroevlees geprobeerd, maar dit vond ik niet lekker. Op een gegeven moment kwam de jetlag toch wel om de hoek kijken. Ik geloof dat het toen pas 18:30 uur was. Er was al aangeraden om niet voor 21:00 uur te gaan slapen, dus dat moest nog even een paar uurtjes uitgesteld worden. Dat is uiteindelijk wel gelukt en de eerste nacht best goed kunnen slapen.

De tweede dag in Sydney moesten we al vroeg op staan. Deze dag is de "regeldag". Zo gingen we naar de bank om een rekening te openen en bankpasje op te halen. Naar de taxback om informatie te krijgen over de belasting en het terugvragen hiervan, hebben we een taxfile number aangevraagd (in Nederland het bsn nummer) en als laatste naar de Medicare voor de zorgverzekering. Tussendoor nog heerlijk geluncht in een park midden in het zonnige Sydney. I can get used to this. Nadat alles geregeld was nog even naar de shoppingmall geweest en boodschappen gedaan voor het avondeten. Hierna moesten we met de bus terug naar het hostel. Dat was nog een heel avontuur. De Opal kaart (OV-kaart) werkt erg handig. Het probleem zit hem in de halte waar je uit moet. Deze wordt niet zoals in Nederland aangegeven, maar je moet zelf in de gaten houden wanneer je er uit moet. Maar, het is allemaal goedgekomen. 's Avonds nog wat informatie gehad over Australië en waar wat te doen is. Hier word ik alleen maar enthousiaster van. Ik wil geen keuzes maken, ik wil alles zien. Gelukkig heb ik nog lang genoeg de tijd om even na te denken over het hoe en wat. Deze avond niet zo'n last gehad van de jetlag maar rond een uur of 17:00 wel. Het werd toen toch wel moeilijk om de ogen open te houden. Daarentegen was ik voor het naar bed gaan weer helemaal niet moe. Erg logisch, maar ja.. ik wijt het maar aan de jetlag.

Dag drie in het mooie Australië. Vandaag op tijd op om een dag naar de Blue Mountains te gaan. Dit is een National Park en ligt op ongeveer 2 uur rijden van Sydney af. De naam dankt het park aan de eucalyptusbomen die in het park staan en door het zonlicht een blauwe gloed laten zien. Het park is immens groot, er zijn dan ook verschillende delen in het park waar je naartoe kunt gaan. Wij zijn met de groep naar een gedeelte van het park gegaan waar we de 'Grand canyon Track' hebben gelopen. Een wandeltocht van 2,5 uur met veel (bijna alleen maar) trappen. De hike had niet veel langer moeten duren want de laatste trappen gingen alleen maar stijl omhoog, wat kreeg ik het er toch warm van. De volgende dag behoorlijk wat spierpijn aan overgehouden, maar het was zeker de moeite waard. Alle mooie natuur die je er ziet en steeds opnieuw mooie uitzichten. Dit is zeker iets om naar terug te komen. 's Avonds hebben we met de hele groep pizza gegeten in het hostel en zijn we later op de avond gaan stappen in Manly, een ander gedeelte van Sydney.

De volgende dag stond de Sydney citywalk op het programma. Met de groep en twee mensen van de organisatie hebben we de hele dag Sydney verkent. Vanuit Collaroy, de wijk van Sydney waar ik nu verblijf deze dagen, zijn we met de bus naar Manly gegaan waar we vervolgens op de ferry gestapt zijn om de overtocht naar Sydney te maken. Dit was wederom een mooie tocht en waar we sinds de aankomstdag een goed zicht hadden op het Opera House en hier vlak langs gevaren zijn. Vanuit de ferry zijn we dan ook eerst naar het Opera House gegaan en hebben we hiervan en van the Harbour Bridge foto's kunnen maken. De lunch hebben we doorgebracht in de Botanic Gardens. Een prachtig stuk Sydney, volledig in het groen. Wat een heerlijke plek is dat, hier wil ik ook zeker nog een keer naartoe. Na de lunch konden we nog even genieten van het zonnetje en daarna zijn we naar the Rocks gegaan. Dit is het oudste gedeelte van Sydney en hiervandaan is de stad opgebouwd. Vanuit dit gedeelte van de stad zijn we naar de Darling Harbour gegaan en hebben we hier wat gegeten. De avond verder in het hostel doorgebracht en geprobeerd om op tijd te gaan slapen voor de volgende dag. Surfen!

De laatste dag alweer van het programma. Surfen. Wat was ik hier benieuwd naar. Het lijkt mij lastig maar moet niet onmogelijk zijn. Al vroeg in de ochtend worden we opgehaald en naar de surfspot gebracht. Hier wachten de instructeurs ons op en krijgen we de wetsuits aangewezen. Hierna in tweetallen twee surfboards naar het strand gedragen. Deze waren zwaarder als ik had gedacht. Na een introductie en demonstratie mochten we zelf proberen om vooruit te komen op het board. De golven waren best heftig en ik had dan ook moeite om vooruit het water in te komen. Eenmaal liggend op het board was het lastig om de balans te bewaren waardoor ik regelmatig in het water viel. Het omhoog drukken op het board ging dan nog wel, waardoor je bijna helemaal tot aan het strand meegevoerd werd op de golven. Dat was al een mooi gevoel. Nu nog proberen te staan, dit lukte helaas niet zo goed. Wel een mooie dag gehad, lekker in de zon gezeten en op het water geweest. Heerlijke dag! In de avond nog voor de laatste keer met de groep uiteten. Niet eerst douchen want dan werd het te laat, nee gewoon in de kleren mee die je in de bus aanhad na het surfen. Like real backpackers.

In het hostel eindelijk douchen en daarna heb ik mijn backpack weer ingepakt. Samen met twee andere meiden heb ik een hostel geboekt in Sydney waar ik nog zeker tot komende vrijdag wil blijven om meer van de stad te zien en een beetje bij te komen. Na deze dagen hoop ik iets van farm work (fruit plukken) gevonden te hebben, zodat ik voor mijn second year kan gaan werken als ik deze wil gebruiken en nog even lekker kan sparen.

Een lange blog deze keer, maar veel meegemaakt in zo'n korte tijd. De tijd vliegt echt voorbij en het is een beetje onwerkelijk dat ik vorige week dinsdag pas weg ben gegaan, terwijl het al langer lijkt.Tot nu toe zijn mijn verwachtingen overtroffen en ik heb ongelooflijk veel zin in wat mij de komende tijd nog te wachten staat!

Reacties

Reacties

Maaike

Devi?! Wat klinkt het al goed daar!
Ben zo benieuwd naar de rest van je blogs!
Heel veel plezier ?
Liefs maaike

Laura

Devi, wat een leuk verhaal weer. Mooi om te horen dat het je zo goed bevalt. Laat maar weten als je iets gehoord hebt over farm work en hoe de overige dagen in Sydney zijn geweest.

Groetjes Laura

Mam

Wat een ongelooflijk mooi verhaal. Inderdaad in de korte tijd die je daar bent al heel veel meegemaakt. Geniet van de mooie tijd die nog komen gaat daar aan de andere kant van de wereld, en ik wacht met spanning op je volgende mooie verhaal! Geniet er van !!
Liefs mam xxx. ?

Diny

Hoi Devi wat leuk.om je te volgen, mooi verhaal en wacht alweer op de volgende.
Veel plezier
Gr Diny

Neef Edwin

Wow! Al veel meegemaakt in zo weinig dagen! Geniet er van Devi! :) Ik blijf je volgen! :)

Ilse

Wauw klinkt geweldig!! En wat vertel je leuk! Ik wacht met smart op de volgende! X

Petra

Kei leuk Devi! Fijn dat je zo geniet!

Annemieke

Hey Devi,
Wat ontzettend leuk om jouw verhaal te lezen! En wat een avonturen al in de korte tijd. Dat er maar veel mogen volgen!! Geniet er van

Willy en Mia

We zijn vandaag pas begonnen met jou verhaal op advies van Annemieke.
Envinden het nu al leuk en zijn heel benieuwd op wat er nog komen gaat.
Heel veel plezier en succes dikke knuffel van ons

Nikie

Mooi verhaal, mooi avontuur. Leuk om te lezen wat je mee maakt. Heel veel plezier en geniet ervan.

Frans

Wat een leuk en spannend verhaal, en wat heb je al veel meegemaakt in die paar dagen? Ik hoop dat je nog heel veel van deze leuke momenten mag meemaken.??

Groetjes pap xxx

Mieke

Super mooi geschreven Devi, ben net zoals iedereen heeeel benieuwd wat je nog allemaal mee gaat maken. Geniet ervan meisje, voorzichtig en veel plezier. Dikke X

Liza

Gaaf deef! Wat je daar al allemaal gedaan hebt!! Echt leuk dat je deze pagina hebt! Veel plezier nog xx

emiel, marlies en milan

Wij hebben je verhaal met plezier gelezen!! Een leuk begin en er gaat wss nog een mooie tijd komen. Veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!