Christmas and NYE

Allereerst voor iedereen nog in Nederland, gelukkig nieuwjaar en de beste wensen! Om het nieuwe jaar in Australië te mogen beginnen is in een woord geweldig! Maar daarover later meer. Een wat langer verhaal deze keer, maar veel te vertellen in vergelijking met de laatste blog.

De afgelopen dagen heb ik samen met Anouk veel gezien en gedaan. Alweer 10 dagen geleden zagen we elkaar weer op het vliegveld in Sydney. Na een goede vlucht van Coffs Harbour kwam ik goed aan op de luchthaven. Wel met een wat kriebelend, spannend gevoel in mijn onderbuik want.. hoe zou het zijn om iemand van thuis hier aan de andere kant van de wereld weer te zien. Nou ik kan wel zeggen dat ik super blij was toen ik Anouk daar op mij zag staan wachten. Niet verwacht, maar toch wel wat traantjes moeten laten. Hoe vaak als we wel niet gezegd hebben dat we blij zijn elkaar weer te zien. Het voelt meteen weer als vanouds. Ons avontuur kan gaan beginnen!

Omdat ik aankwam in de ochtend eerst het hostel opgezocht, de backpack gedropt en de stad in gegaan. We zijn naar het opera house en harbour bridge gegaan, de eerste plek waar ik, 4 maanden geleden, voelde dat ik echt in Australië was en nu ook voor Anouk. De volgende dag het volgende gedeelte van de stad bezocht, de darling harbour, the rocks, Chinatown en het ANZAC monument (ter nagedachtenis aan gesneuvelde soldaten). Leuk om nog gedeeltes van de stad te herkennen van de vorige keer dat ik hier was, maar ook weer veel nieuwe plekken ontdekt. Een van de nieuwe plekken die we gezien hebben is een heel mooi klein strandje op ongeveer 30 minuten van de stad, maar met een super mooi uitzicht op de skyline van Sydney met het opera house en de harbour bridge. Lekker een drankje daar gedaan en bijgekletst. Heerlijk avondje!

De volgende dag was het kerstavond. Beiden hadden we nog niet echt een kerstgevoel, het was die dag namelijk 36 graden, dus besloten we heel relaxt een dagje op Manly Beach door te brengen. Op het strand hadden we berichtjes voorbij zien komen van andere dutchies dat er een christmas carol was in towns hall. Dit was maar op een half uurtje lopen van het hostel en leek ons wel leuk, dus besloten we daar ook naartoe te gaan in de avond. Hier werden kerstliedjes gezongen, maar ook typische Australische kerstliedjes. Ik heb nog nooit zo’n leuke versie gehoord van jingle bells haha! Hierna nog even gekeken naar een lichtshow bij een kerk en weer terug naar het hostel om een kerstfilm te kijken. Toch een beetje kerstgevoel deze dag.

Eerste kerstdag. Als eerste in de ochtend naar huis gebeld. Het was natuurlijk nog kerstavond in Nederland dus de familie op de bank met all you need is love en elkaar de cadeautjes geven. Op zo’n moment mis je thuis toch net weer even wat meer, maar wat fijn om zo makkelijk via Skype contact te kunnen hebben op deze momenten. Vanaf de middag hadden we met een grote groep Nederlanders afgesproken op Bronte Beach. Uiteindelijk waren we met ongeveer 50 dutchies. Gezellig met elkaar praten, drankje erbij, spelletjes gedaan en s avonds zouden we gaan BBQ’en op het strand. Dat laatste is er uiteindelijk niet van gekomen aangezien het zo druk was, dus dat hebben we nog maar gedaan in het hostel. Echt een hele leuke dag, waar we ook weer veel mensen ontmoet hebben en met sommige later nog afgesproken hebben. Nog iets wat we in Nederland niet hebben. Boxing day. Voor ons tweede kerstdag. Het voelde echt alsof kerst alweer achter ons lag. Vandaag waren Anouk en ik samen met twee Nederlandse en twee Duitse meiden gaan kijken naar de Sydney to Hobart yacht race. Een zeilrace die begint in Sydney en eindigt in Hobart, Tasmanië. Dit hebben we gezien vanuit Manly dus na de race zijn we even gauw de winkels ingedoken. Omdat het boxing day was, hadden veel winkels uitverkoop en goede kortingen. We love it! ‘s Avonds hebben we met samen met een van de nederlandse meiden die ook mee was gebarbecued op Tamarama Beach. Heerlijk die barbecue plekjes bij het strand. Later in het hostel nog lekker op zijn Nederlands all you need is love teruggekeken.

27 december alweer, weer een mooie dag en tijd om de Bondi to Coogee coastal walk te doen. Heerlijk om deze walk opnieuw te doen en toch ook weer wat foto’s te kunnen maken die ik nog niet had. Deze keer aan het eind van de route nog op het strand gelegen tot het eind van de middag. Toen terug naar het hostel om klaar te maken voor een avondje stappen in Bondi. Helaas was de club waar we naartoe wilde gaan al vol en konden we niet meer naar binnen, dus nog maar eventjes naar een ander barretje geweest en een drankje gedaan. Niet te laat terug naar het hostel want de volgende dag wilden we naar het Australian reptile park gaan waar we al vroeg voor moesten vertrekken. Half 7 de trein in om 2,5 uur te reizen naar het park. De reis ging snel en onderweg al mooie omgevingen gezien! Heerlijk om even uit de stad weg te zijn en wat is Australië toch mooi. In het park hebben we veel Australische dieren gezien zoals: wombat, tasmanian devil, dingo’s, vogelbekdier, wallaby’s, slangen, koala’s en Kangaroos. Daar dan dus ook eindelijk de koala’s gezien en de selfie met de kangaroo kunnen maken. Als een kind zo blij waren (en zijn we nog steeds) met deze foto. Een erg leuke dag gehad in het park! Na deze dag en afgelopen dagen waren onze voeten en benen toch wel moe. Dus een filmavondje ingelast en besloten de volgende dag lekker rustig aan te gaan doen.

De volgende twee dagen hebben we het rustig aan gedaan. Een dagje naar het strand, een avondje gaan stappen, een middagje shoppen en een avond de zonsondergang bekijken boven Sydney. Helaas was het wel wat bewolkt, maar evengoed een prachtig uitzicht over de stad. Ook hebben we deze dag de voorbereidingen getroffen voor New Years Eve. De boodschappen werden gehaald zodat we geen honger of dorst hoefden te hebben als we moesten wachten tot het vuurwerk. De tas ingepakt voor de volgende dag en op tijd gaan slapen want de volgende dag wilden we al vroeg op staan om naar de plek te gaan waar we het vuurwerk wilden gaan bekijken. De plek waar we het vuurwerk willen gaan kijken is het mrs Macquaries point. Hier heb je een prachtig uitzicht over de harbour bridge en het opera house. Een perfecte plek!

Toen was het dan oudejaarsdag, NYE. Zo lang naar uitgekeken en vandaag was het dan zover. We zijn vroeg opgestaan om een van de beschikbare (gratis) plekken te bemachtigen. Al om 5 uur in de ochtend verlieten we het hostel met onze volle tassen. Na een half uurtje lopen konden we in de rij gaan staan. Wat was deze al lang! Gelukkig niet helemaal naar het einde hoeven te lopen, maar konden we ergens in het midden aansluiten. Om half 7 kwamen er nog twee andere meiden bij met wie we hadden afgesproken de dag door te brengen. Om 10 uur, na 4,5 uur wachten, gingen dan eindelijk de hekken open en konden we doorlopen om een plekje te bemachtigen. Wat een perfecte plek hebben we gevonden. De dag zijn we goed doorgekomen en ging toch wel snel voorbij. Spelletjes, muziek, kletsen, zoveel mensen om je heen. Ja, we zijn de dag goed doorgekomen. Om 9 uur was eerst het kindervuurwerk te zien. Een voorproefje voor het echte werk een paar uurtjes later. Na nog een paar uurtjes gewacht te hebben was het dan eindelijk zo ver, het aftellen kon gaan beginnen. Toch wel behoorlijk moe geworden na al dat wachten maar toen was ik weer klaar wakker. Wat was het vuurwerk mooi om te zien! Echt net zo goed als ik verwacht had en het mooiste dat ik tot nu gezien heb. De volgende dag met een grote groep Dutchies een nieuwjaarsduik gedaan op Bondi Beach. Wat was het leuk. De hele sfeer, alle mensen daar, het zingen van nederlandse muziek, de duik in de zee. Heerlijk! ‘s Avonds een afterparty met nederlandse muziek, bitterballen en weer een hoop Dutchies bij elkaar. Super avondje. Niet te laat gemaakt want de volgende dag gingen we met 2 andere nederlandse jongens die we ontmoet hadden naar de Blue Mountains. We hadden een auto gehuurd voor die dag, dus deze eerst opgehaald in de ochtend en vervolgens op pad. Wel gek om links te rijden, maar gelukkig raakte ik er snel aan gewend. In de Blue Mountains hebben we een prachtige wandeling gemaakt over de mooiste bospaden, houten trappen, langs watervallen op, maar ook de klim van de Giant Stairway (900 steile traptreden omhoog). Wat een pittige klim maar eenmaal op de top was het, het uitzicht meer dan waard! Een super uitzicht op de three sisters. Na even een pauze genomen te hebben daar weer terug gelopen naar de auto en teruggegaan naar de stad. Afscheid genomen van de jongens, thanks voor deze top dag! En meteen weer door, zoals echte backpackers, naar een eettentje waar we Lieke en Kristi (de meiden waarmee we ook oud en nieuw gevierd hebben) zouden zien om nog een laatste keer elkaar te zien en samen zouden eten voordat wij naar Nieuw-Zeeland zouden vertrekken. Niet leuk om afscheid van elkaar te moeten nemen, maar we weten dat als we terug zijn in Nederland dat we elkaar weer zullen zien.

Toen nog even voorbereiden op de volgende dag, de dag van vertrek. Backpack inpakken met stress, hoe gaat dit allemaal passen.. niet de wekker vergeten te zetten, ligt alles klaar... maar het is allemaal goed gekomen en gelukkig zijn we vandaag nadat we de auto teruggebracht hadden, op tijd aangekomen op het vliegveld. We zijn er klaar voor! Laat het avontuur maar beginnen, we hebben er zin in!

Marion

Wauw weer een supermooi verhaal! Wat een mooie avonturen beleef je steeds weer! Heeel heeel veel plezier in nieuw Zeeland samen met Anouk. Dan zal er als je weer terug bent in Australië vast wel weer een heel mooi verhaal volgen ? !! ? xxx.

Edwin

Wauw, mooi lang verhaal en vet om te lezen! wat een avonturen :D .. Happy New Year!!!

Laura

Beste Devi,

Wat een leuk stuk weer over al je ervaringen in Australië. Veel plezier in Nieuw-Zeeland en ik hoop dat je tijdens het backpacken nog tijd vind om een stuk te schrijven voor de blog.

x Laura

Nikie Heinen

Wat een mooie avonture, en wat leuk om te lezen! Op naar het volgende avontuur....veel plezier.
Nikie Heinen

Ilse

Wat heb je weer veel gezien en gedaan! Sommige dingen voor de tweede keer maar ook dan weer nieuwe dingen ontdekt en je kon ze delen met je vriendin! Super leuk om dit allemaal te lezen!! Geniet van jullie tijd in nieuw-zeeland!!

Vesna

Weer n mooie blog en wat veel gedaan in die paar dagen! Geniet van nieuw Zeeland kijk al weer uit naar je volgende blog! Xx

Jolanda

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Niet te geloven wat je allemaal meemaakt daar. Geniet ervan met volle teugen. Wat er nog komen gaat lezen we graag in je volgende blog. Groetjes

Annemieke

Mooi verhaal Devi!! Heel veel plezier in nieuw zeeland en natuurlijk nog de beste wensen voor 2018!!