Let the adventure begin

Dat is een tijd geleden. Alweer 3,5 maand onderweg.. waar blijft de tijd. Ik kreeg al verschillende vragen; hoe gaat het met je, wat ben je nu aan het doen, waar ben je nu, wanneer komt de volgende blog. Niet zo lang deze keer, maar hier is die dan.
De laatste maanden stonden in het teken van farmwork. Bessen plukken, nog een dag plukken en nog meer dagen bessen plukken. Na heel wat kilo’s verder te zijn zit het farmwork er voor nu op. Helaas net een aantal dagen te kort, maar goed om te weten dat ik hier terug kan komen en dat zal ik met plezier doen!

De afgelopen tijd heb ik niet alleen maar gewerkt. De vrije dagen zijn we naar verschillende plaatsen in de omgeving geweest en hebben we leuke dingen ondernomen. Wat een mooie omgeving en zoveel leuke plaatsen hier in de buurt. Ja, ik ben echt een beetje verliefd geworden op deze plek.

In november hadden we een pauze van 3 weken voordat we de bessen weer konden plukken. In deze tijd heb ik op de plek waar ik woonde, wwoofing gedaan. Wwoofing, of wwoof staat voor willing workers on organic farms. Dit houdt in dat je iemand helpt op zijn/haar farm, in dit geval met het oogsten en schoonmaken van knoflook, in ruil voor accommodatie en eten. Toen we hier mee klaar waren heb ik ook nog een kleine trip meegemaakt langs de oostkust. Op dit moment ging Jeff de knoflook verkopen en liet hij ons meteen allerlei (kleinere) plaatsen zien langs de kust richting Byron Bay. Wat ben ik blij dat ik meegegaan ben want ik denk dat ik anders veel van deze mooie plaatsen gemist zou hebben. De trip eindige in Byron Bay. Dit staat bekend als een hippiestadje. In verband met tijdnood helaas niet heel veel van Byron kunnen zien, maar ik weet dat ik hier in de komende maanden terug zal komen. Can’t wait!

Eenmaal weer thuis teruggekomen hadden we nog een aantal dagen vrij voordat het werk in de bessen begon. Lekker genoten van deze vrije dagen, naar het strand geweest, dingen en plaatsen in de omgeving bezocht. Ja, ik vermaak me hier prima!
In deze periode ben ik ook nog jarig geweest. Iedereen bedankt voor de felicitaties! Het doet goed om de lieve berichtjes te lezen. Deze dag gevierd op het strand. De dagen ervoor hadden we best wel wat regen gehad, maar vandaag was het volop zon. Dus hop, naar het strand, boodschappen gedaan voor een BBQ, en genieten van deze dag. Dit was toch wel een van de meest speciale dagen die ik tot nu toe hier in Australië heb gehad. Vreemd om je familie niet om je heen te hebben, maar gelukkig wel kunnen spreken op Skype, maar wel de mensen die ik hier heb leren kennen en nu mijn vrienden kan noemen waren er bij. Top dagje!
Als ik nu aan al deze dingen terug denk en aan hoe veel plezier ik hier heb gehad de afgelopen 3 maanden, voel ik me toch een beetje verdrietig dat ik deze plek ga verlaten, zoveel leuke mensen ontmoet en herinneringen gemaakt.

Maaaaar een ander mooi avontuur waar ik onwijs veel zin in heb staat op me te wachten! Vandaag ben ik terug gevlogen naar Sydney om kerst en oud en nieuw daar door te brengen. Dit hoef ik niet alleen te vieren want Anouk komt naar Australië toe! Wat ben ik blij om weer iemand van thuis te zien, misschien een beetje vreemd omdat het aan de andere kant van de wereld is, maar ik heb er zo super veel zin in om de komende tijd samen rond te gaan reizen. Na oud en nieuw zullen wij samen rond gaan reizen in een campervan door Nieuw-Zeeland. Let the adventure begin!

Ik wens iedereen alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar vanuit Sydney!

Liefs Devi

Reacties

Reacties

Didi

Heeel veel plezier in sydney en nieuw-zeeland samen met anouk! Geniet ervan ☺️? xxx

Maaike

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat!
Jij ook hele fijne feestdagen en Een fantastisch 2018!

Liefs maaike

Marion

Lieve Devi. Wat heb je toch al veel gezien en meegemaakt de afgelopen maandjes. Fijn dat het zo goed met je gaat en we zien wel via FaceTime hoe goed je het daar naar je zin hebt. Alvast hele fijne feestdagen en een fijne jaarwisseling en een heel goed begin van 2018 ! Geniet van je reis door Nieuw-Zeeland samen met Anouk! Ik verwacht wel een filmpje met het fantastische vuurwerk in Sydney!
Groetjes en we spreken je snel weer hvj ? xxx

Frans

Weer een mooi vehaal na zo’n lange tijd! Veel plezier samen met Anouk in Nieuw Zeeland, wees voorzichtig. ??❤️❤️

Vesna

Hee Devi,
Weer een mooi verhaal!
Fijn dat je daar een soort 'thuis' hebt waar je terug kunt om de laatste dagen te gaan werken, nu eerst veel plezier met je nieuwe avontuur geniet van het reizen!
Groetjes en jij ook een goede en mooie jaarwisseling gewenst alvast xx

Ramona

Hoi Devi, je hebt ons weer mee laten genieten van je Australiereis en nu dan naar Nieuw-Zeeland, fantastisch!!
Staat ook nog op onze bucket-list. Henry en ik wensen je een geweldige reis naar en verblijf in Nieuw-Zeeland!!
GENIET ervan!! Ook een gezellige jaarwisseling in Sydney en dat 2018 n superjaar mag worden voor jou groetjes Henry en Ramona.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!